Dersin Adı | İçmimarlıkta Detay |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 470 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı genel iç mekan ve mobilya detay çözümleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilere güncel malzemeler, teknolojiler ve tekniklerle proje uygulamalarını kendine özgü ve inovatif şekillerde detaylandırabilmeleri için gerekli bilgiyi sağlamaktır. Ders, verilmiş bir iç mekanın detaylarına odaklanırken, izinler, standartlar ve söz konusu iç mekan birimlerinin hacimsel gereklilikleri konusunda farkındalık sağlamak amaçlamaktadır. Bununla ilgili olarak, bu derste, belli birimler ve fikstürlerle etkileşim içinde olan belli insan postürleri için gerekli hacimleri de incelenir. Dersin bir diğer amacı da aynı zamanda yapı çizimleri, belgeleri ve şartnameleri yoluyla tasarım iletişiminin ilkeleri konusunda bilgi vermektir. Bu anlamda, ders, temel yapı çizimi ile ilgili kabuller ve standartlar öğretmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders içmimari detay tasarımı ile ilgili bilgilerin ve tekniklerin öğretilmesini ve öğrencilerin kendi projelerinde öğrenilen bilgi ve tekniklerin kullanılması ile bir uygulama projesi ve detay projeleri geliştirmelerini kapsar. Her hafta 2 kısımdan oluşur. Birinci kısım ders anlatma, sunuş ve sınıf için tartışmaların oluşan kuramsal kısımdır. Dersin ikinci kısmı ise öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının, uygulama ve datay çizimleri, ölçüler, stardartlar ve şartnama hazırlıklarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | DERSİN TANITIMI / grupların oluşturulması | |
2 | ÖRNEK SUNUM KRİTİK TEKNİKLERİ | Galer, I. A. R. (1987) Ergonomics/Human Factors: Grandjean, E. (1980)"...the most important principle of ergonomics: By: Kushal Jain – Edited by: Yosra M. Ahmed “The 7 Lamps of Architecture Criticism”, Lance Hosey, Jun 17, 2015 |
3 | BÖLÜM 1- GROUP A SUNUM | |
4 | GROUP B SUNUM | |
5 | GROUP C SUNUM | |
6 | GROUP D SUNUM | |
7 | GROUP E SUNUM | |
8 | GROUP SUNUMLARI GENEL DEĞERLENDİRME-ARA SINAV | |
9 | BÖLÜM 2- GROUP A PROJE | |
10 | GROUP B PROJE | |
11 | GROUP C PROJE | |
12 | GROUP D PROJE | |
13 | GROUP E PROJE | |
14 | PROJELERİN GENEL DEĞERLENDİRMESİ | |
15 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
16 | FINAL JÜRİSİ |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Galer, I. A. R. (1987) Ergonomics/Human Factors: Grandjean, E. (1980)"...the most important principle of ergonomics: By: Kushal Jain – Edited by: Yosra M. Ahmed “The 7 Lamps of Architecture Criticism”, Lance Hosey, Jun 17, 2015 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 2 | |
Proje | 1 | 2 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | |||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | |||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest